Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Sunday, July 31, 2011

aku dh bekerja....

sape sangka, dlm sekelip mata je hidup aku dh berubah...alhamdulillah..sekarang aku m'jadi pekerja SFI (sabah forest industries sdn.bhd)..sbg MIS Executive(management information system)...ari isnin tu(25 july), aku n mama pi pekan sipitang...baru gaji kn, so urus la smua bayaran2 bil...tiba2 dpt kol dr SFI srh datang medical check up ari tu jgk...trus la kami cari kereta utk ke cna..kebetulan terjumpa ngan abg sedara aku yg juga pekerja cna..lepas amik surat dr HR, trus pi klinik SFI...kn srh wat x-ray d hospital sipitang..1st time ni wat x-ray...hehe..pastu pi fotostat smua dokumen x sign kat JPN..kul 2 blk smula ke klinik SFI..tp ada 1 berita yg sgt mendukacita kan...pulse rate (nadi) aku terlalu tinggi..smpi 138..kena test smpi 4 kali..normal utk size spt aku sepatutnya hanya 70-80..doktor kat cna srh aku rujuk ke hospital sipitang coz aku kna suspek ada penyakit "hypertiroid".. kul 3 tu trus pi hospital utk cek..pulse aku kat hospital plak, 127..so kna amik darah plak utk ujian..sebulan lg br result kuar..patutla, aku xpnh nk gemok wlupn aku mkn byk..n aku selalu berdebar2..tu rupanya, tanda2 penyakit...huhu.
hari selasa aku start keje...smua org dh bg amaran tntg bos aku..bos aku xde this week coz dia outstation...smua org kata dia garang n jahat...dia yg interview aku ari tu..owh, tensennya keje mcm tu..aku pi keja jam 6.30pg n balik kul 5...kul 5.45ptg br smpi umah..ikot sorg pakcik yg keje kat SFI jgk..mcm ssh aku nk adapt environment kat cna...dh la kwsn kilang..keje mmg byk la coz our department yg handle smua operasi komputer..kna masok kilang..ari khamis tu aku kna masok kilang utk kenal dgn smua pjbt yg ada komputer..pya la luas kilang tu..bhy plak tu..adess..xdpt aku ingat semua department n lokasi d cna..aku tgk dorg mcm terer btul keje..aku mcm xtau apa2..takot aku kna jerit oleh boss aku yg garang tu...esok br dia blk..mudah2an dia ok..harap aku tahan keje cna...aku just kontrak setahun je..klu tahan, hrp dpt smbg...klu x, cr keje lain la..hehe..

No comments:

Post a Comment