Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Monday, July 4, 2011

Malaysia negara yg aman...

sejak bbrp minggu ni sibuk dengan berita pasal perhimpunan BERSIH...aku pn dh naik muak dengar...smpi satu ketika, aku mengomel time tgk berita, mama aku pn cakap..."apa angah ingat, klu dh start huru hara, boleh kembalikan keamanan ker???"..baru la aku terfikir...betul jgk..klu kita tak halang benda ni dari berlaku, kita akan menyesal kemudian hari...aku tau, tujuan sbnr perhimpunan ni, adalah untuk menuntut keadilan..aku jgk menyokong sbnrnya..namun, ni bkn cara yg betul buat kita..kita ada undang2...
sbnrnya, ketika perhimpunan bersih pada kali pertama lbh kurang 3thn lebih yg lepas, aku jgk jgk berada d sana...oppss, jgn silap...bkn sbg peserta pehimpunan..masa tu aku baru 1st year, 1st semester d UIA...aku n kwn2 karib aku, Cla n Leyna pi jalan2 d KL...biasa la, waktu tu, tmpt paling kami gemar shopping adalah masjid Jamek..hehe..kami hairan sbb spnjg prjlnn dr Gombak, jalan agak sesak dr biasa...pelik sbnrnya...pastu nmpk polis2 mengawal d seluruh shopping kompleks SOGO..kami ni xtau ape2...sblm tu kami pi Times Square..kiranya kami tiba lewat ket Masjid Jamek..tgh jln2 tu, kami heran org kecoh2..pastu kami terasa mata kami pedih...rupanya, br kami tau, kami terkena tempias gas pemedih mata...barula kami rasa takut...
bila time blk plak, LRT tu pnuh ngan org2 berbaju kuning..siap ngan ikat kepala lg..sbnrnya, kami ada terjumpa ngan kwn2 yg dtg dr Pahang, yg turun ke KL semata2 nk ikot perhimpunan tu...dahsyat sungguh semangat mereka..bila dh balik asrama, baru la tau keadaan sbnr...dgr berita..kami ni manala tau apa2...rupanya waktu tu d larang keluar...kami ni x baca berita...tu la xtau...tp syukur kami blk ke asrama dgn selamat...
cuma aku nk ingatkn kat cni, kita fikirla sblm kita bertindak...jgn jadi mcm negara luar...sbb, bila kita lalai, rmai yg akan amik peluang...cintaila negara yg aman ini...

No comments:

Post a Comment