Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Wednesday, April 18, 2012

Gila kentang korea....

assalamualaikum readers semua?..ape kbr korg ya?..lama dah saya tak tulis entri baru...idea tu ada...tp, cam malas ckit...wahaha...ni nak mengadu la tntg penyakit sy yg gila kentang dengan korea..ni pn penyakit jugak tau...hohoho...kalau ikut usia saya skrg yg nk masuk suku abad, suppose tidak terlibat dengan benda2 gila kentang ni...haha..but, oleh sbb saya masih rasa muda remaja, so saya menjebak kan diri dalam penyakit gila kentang korea..haha..
mesti sesetengah orang berpendapat, apasal budak2 ni gila kentang sangat ek dengan korea ni??..susah saya nak jawab..padahal, entertainment industry di Malaysia ni dh cukup bagus..tp, serius saya bgtau, tak pernah saya berpenyakit gila kentang dengan artis Malaysia...tak patotkan?? setakat mulut kata minat, tp perbuatan tak pernah seiringan..tak kira la dlm muzik mahupn drama...just suka2 cam tu jer...paling2 pn, seingat saya, zaman saya gila kentang ngan nasyid jer la zaman skolah menengah dulu...hehe..
saya dah banyak tgk drama n movie korea...dah banyak dgr lagu n tgk video klip korea...dah banyak layan gameshow korea...tp tak pernah rasa puas..korang percaya tak, kalau saya boleh tengok berulang2 kali, n tetap ketawa??.. tu la yg selalu saya buat..wahaha..
dalam drama pula, saya dapat merasakan pelakon2 ni pndai bawa watak2 yang berlainan dalam setiap drama yg mereka lakon kan...elehh, pelakon Malaysia pn boleh jugak!..betul la tu..memang saya tak nafikan la..cuma, sya suka tgk drama2 korea...sebab??..sebab best dan menghiburkan la...xde alasan lain...eh ada, sbb saya boleh fall in love with them..terutama hero2 nya la...wakaka...
kadang2 pndai berubah2 jgk...ye la kn, kalau dh jmpa yg lebih hensem n hebat lakonan nya, tentu saya pilih mereka kn??...jalan cerita pn, tak kurang hebatnya...saya kalau nak layan drama pn, pilih jugak...ye la kn, dah drama nya pnjg bkn main lg..most of it's contains 16 episodes...but, sometimes can achieves 20-24 episodes...punya la pnjg,,dah la 1 episode tu, satu jam...boleh juling biji mata tgk marathon drama korea...haha...
selain movie and drama, saya suka jugak tengok gameshow...latest, saya layan Runningman...mmg seronok n layan habes tahap gila kentang jugak...haha..sebenarnya,bkn saya tgk sangat siapa yg bermain dalam gameshow tu...tp rezeki jgk la kalau ada yg ensem main..haha..but, saya dapat rasa kan keihklasan mereka ketika bermain n tidak berpura2 (tp, dalam hati mereka, siapa yg tahu)...Runningman ni saya layan, since tahun lepas, time saya final year d UIA...mula2 saya tak tertarik pn dengan Runningman ni, coz bg saya, Family outing 1 lebih best...tp bila dh layan sekali, terus ketagihan smpi sekarang...
sometimes, rasa malas jgk nk tgk...just download banyak2 untuk adk saya tgk..but, bila dh ngadap depan laptop, betul2 tak sedar masa berlalu dengan cepat...terlalu khusyuk sgt layan runningman...haha...but, tak la smpi lupa solat n makan yer...jgn macam tu..hiburan hanya la satu perkara yg tidak terlalu penting, tp perlu...hihi...
lagi satu, kalau artis Malaysia ni, asyik penuh ngan scandal jer..bosan ler..nak2 lg, yg buat tu, alahai orang sebangsa and seagama dengan saya..tak baik la mcm tu kak n abg woii...jd, saya pn rasa sedih bila orang2 mcm ni terlibat dengan gejala2 tak sihat..but, kalau melibatkan artis korea, saya tak kisah sangat..ye la, dorang pn bkn orang kita...hehe..jahat mulut saya kan?...but, dorang ni, jarang saya dengar gossip2 tak baik..sebab saya ni jenis baca news entertainment dorg gak setiap hari..and saya follow dorang kat Twitter...seriously, account Twitter saya penuh dengan follow artis korea jer...hehe..fanatik btul! mcm stalker...kui3x..
kadang2 rasa nak stop jer buat kerja gila kentang ni memandangkan saya dh dewasa n banyak tanggungjawab...(ye ker???)haha...tp, tak syok la plak kan klu hidup ni plain jer tanpa corak2.. betapa bosannya hidup..huhu..xpe la, kita tgk jer sampai bila gelombang korea ini mampu mempengaruhi anak muda pada hari ni...salam gila kentang korea dari saya yg jugak comel mcm artis korea..haha...




1 comment:

  1. hye...awak di tag!
    http://mastrixia.blogspot.com/2012/04/segmen-saya-bangga-menjadi-blogger.html

    ReplyDelete