Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Wednesday, January 2, 2013

hepi new year 2013..


assalamualaikum readers....selamat tahun baru sy ucapkan buat kalian..apa azam tahun baru??...di harap, yg lepas sudah terlaksana...hehe..
azam saya??..mcm takde azam jer...hehe...just hope everythings goes well...in shaa Allah...
apa yg buat senyum saya smpai ke telinga??...hehe..this time, i got bonus...Weeee!!!..saya target ckit jer...actually, bonus dh masuk 31 Dec lg...but bila saya check account, blum masuk..
and kebetulan on that day, saya cuti..so, saya pn tak sure la saya dpt ke tak...berdebar jgk...ye la kan, saya kan br permanent bln July yg lepas. Then bila adk saya cakap, dia pn dapat bonus,walaupn dia masuk bln July jgk,lega ckit hati saya...
Check lagi internet banking on 1 Jan 2013..blum gak masuk..tp berani2 jer blanja banyak, pkai duit simpanan and niat nak ganti balik...Hari ni saya datang pejabat, first saya nampak,slip gaji Bonus..berdebar nak buka...
Waahhh....!!!..banyak nya...RM3000++...tak sangka woo..actually, saya just target 1.4bln gaji...but i got 1.8 month and sebenarnya, jumlah bonus saya adalah RM4000++..hehe..tp pas tolak EPF and tax apa ntah, tgl RM3000++...dekat RM1000 jgk tau kena deducted.
and tiba2 staff payroll(sy mmg biasa dgn kakak ni) kasi tau, ada masalah..Tax tu sepatutnya tak masuk utk deducted..and akan d refund gaji bln January..sangat terharu dapat duit banyak...haha..even, d saat ini, bonus itu blum pn lg masuk account saya..orang lain dah abes guna...coz saya guna bank yg berlainan..
tapi duit tu, akan d gunakan utk bayar insurans and road tax kreta saya bln Feb ni..msh banyak baki...huhu...tak tau nk buat apa....just share2 ngan family, and beli benda yg saya nak sangat..hehe..owh, bahagiannya dpt duit yg sedikit itu....alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment