Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Tuesday, June 28, 2011

pemergian yg mengejutkan....

ntah knapa aku asyik teringat2 kat arwah kak Ain...mgkn sbb aku br je jmpa dia ari jumaat lepas, tp x smpt nk tegur...smpi kadang2 aku b'fikir, alangkah baik klu aku menegur arwah time tu...ntah la, semuanya telah d tentukan ALLAH..kematian tanpa tanda ini sememangnya amat menakutkan kita..sememangnya kita tidak bersedia menghadapinya. ia berlainan dengan melihat seorang yg sudah nazak, kerana kita akan bersedia dr segi mental...ajal tidak mengenal usia..bila ia datang menjemput, bersedia atau tidak, ia tidak akan d tangguh walaupun sesaat...walaupun aku tidak la rapat ngan arwah, cuma hanya kenalan..hanya parent kami yg rapat..
teman2 amat terasa pemergiaan arwah, apatah lagi familynya...lgpn, ini ank yg kedua meninggal dlm keluarga tersebut..dua2 pn meninggal akibat kemalangan motorsikal...tentunya parent arwah terasa sangat kn? sbb ank2 yg pergi dulu sebelum mereka...aku harap mereka tabah menghadapi ketentuan ALLAH ini...kita juga sbnrnya tidak pasti, adakah kita mampu tabah jika d uji dengan pemergian tanpa d duga seperti ini.....

No comments:

Post a Comment