Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Tuesday, November 27, 2012

memilih dan dipilih....

bila bercakap mengenai jodoh ni, saya angkat tangan surrender!.. kadang2 malas nak fikir..bukan jer malas,tapi takut...wahaha...usia saya telah menjangkau 25 tahun, tahun ni...dah ckup sesuai untuk kawen...tapi, blum bertemu pilihan hati, nak buat macam mana?saya seorang pemilih?btul la jugak tu...tak dapat di nafikan...wahaha...
bukan takde orang nak kat saya, , memang ada..tapi saya yang main "tarik tali"...hehe..ntah la, hati saya blum terbuka untuk terima...sekadar kawan2, boleh la..atau mungkin saya yang memberi harapan palsu kepada mereka?hehe..ye la kan, takkan nak tolak mentah2.."hei, saya tak suka la awak, tolong jangan ganggu boleh tak?"...tak baik kot..orang dah hulurkan persahabatan cara baik...hehe..so, saya cakap la.."kalau ada jodoh, ada la"...
malam tadi, ada sorang staff tempat keja saya ni jgk (tp lain department) cakap dia suka saya.. dari last 2 week lagi dia start sms saya...dia dapat no fon saya time masuk ofis saya..ye la kan, terang2 no fon kami tertulis d whiteboard,terus dia salin...and yang buat seram tu, dia cakap nak masuk merisik and meminang terus...gila la...saya pn tak brp kenal dia..mana boleh suka2 terima...
jika d bandingkan dia and abang Ismail, saya lbh prefer abg mail...coz abg mail saya dh knal since d matrik n main camp.dia baik, penyabar and kuat pegangan agamanya..ye la, dh namanya ustaz...tu baru la calon yg sesuai..yg kawan sy ni, ntah la...tak brp knal..just knal2 gitu jer..sama mcm kawan lain...xde perasaan pn...
saya ni keras hati nk terima cinta..even saya mudah memberi kasih sayang..tp nk pupuk cinta tu, payah ckit...lebih senang saya bg cinta saya sama artis korea...haha..gila tak bertempat..kui3...tp btul la...its not easy to give someone you heart...
kalau btul2 dia datang merisik, macam mana??..rasa nak kasi pindah jer rumah saya tu...haha..sampai dh tahap tu...kita tggu la apa yg akan berlaku nanti...hehe

No comments:

Post a Comment