Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Saturday, January 29, 2011

cerita cinta lama....

cinta lama?..hehe..sbnrnya, hanya cerita cinta monyet...knapa namanya 'namanya monyet'? aku sendiri kurg pasti...mungkin gatal sangat mcm monyet...umur br setahun jagung, dh gatai nak bercintan-cintun...haha..tp sebenarnya, kisah2 itu menjadi sebuah kenangan manis (mgkn pahit bg sesetengah org) yang akan kita kenang sampai bila2...anda ada cerita 'cinta monyet'?
aku pn ada sbnrnya..syok ape bila kenang blk..tak la declare bercinta sbnrnya..just ber'abang-adik' angkat jer..tp feeling bdk pompuan ni lain...bangga la bila ada abang angkat kat skola atau hostel..time tu form 1-3..bila dh naik form 4, dh matang cket..senior la katakan...hehe
bbrp thn lepas, aku jmpa la blk x-abg angkat aku...mmg ada kontek sblm tu..tp x sgka jmpa masa iftar bdk2 sabah..terkejut arr..jd kekok plak bila sembang2..hehe
2 bln lepas, aku dpt jemputan kawen dia..terkejut nya aku..ada perasaan jelous jgk sbnrnya...haha..knp la dia x tggu aku kawen dulu..hehe..tp isteri dia comel la jgk..sesuai la dorg...haha..bila tgk gmbr resepsi dorg, huiyoo!, best giler..kat dewan hotel..nsb time tu aku xde kat cna..
cerita dan kehidupan silam kita sebenarnya menjadi pengajaran dan pengalaman terbaik untuk kita belajar menghargai diri...jgn sekali2 menyesali apa yang telah berlaku. anggap lah itu semua telah d takdirkan ALLAH buat kita, hambanya..itu lah yang terbaik..apa yang mampu kita buat, berusaha dengan gigih demi masa depan yang lebih terjamin dan bahagia...(^_^)v

No comments:

Post a Comment