Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Saturday, January 29, 2011

Mencari wang bukannya mudah...

adakah anda cukup senang pada waktu ini?...x perlu fikir pasal duit?...hurm, alangkah seronoknya mcm tu kan?....duit banyak dalam poket sampai tak tau nk wat ape...hehe..
tp masalahnya sekarang, situasi itu tidak berlaku pada kita...hari2 kita dok pikir pasal duit...duit oh duit..skrg ni mcm2 cara nk tmbhkan pendapatan...paling banyak, dengan cara MLM la...atau paling latest punya nama, rangkaian Network...pernah cuba?berminat nk cuba?...hurm, pada pendapat aku la, bkn tak percaya ngan bnda2 ni smua...tp,bak kata pepatah Perancis, nk idup senang kena berusaha...wlupun sistem tu ckp, kita tak perlu kerja keras nk jd kaya, tp skurg2nya kita perlu rajin cari rangkaian..klu kita ni jenis pemalu nk berdepan dgn orang, alamak!!, problem tu..tp dr sudut positive nya, cara ini mampu membina keyakinan diri kita bila berdepan dengan masyarakat..we can improve our communication skills..itu memberi kita satu bonus!
lagi satu, sistem MLM ni perlu modal yg banyak, kadang2 mencecah ribuan ringgit..aduyai, mana nk cari duit byk mcm tu? dh la mmg asal kita ni xde duit, pening plak cara cari duit nk wat modal...kan ssh tu?
business tu satu pekerjaan yg baik dan seharusnya mulia sekiranya kita jujur mengendalikannya...dalam Islam sendiri menggalakkan kita berniaga...perniagaan tukar barang (beri barang, n terima duit) itu mgkin lebih selamat...yang penting, apa yang kita tawarkan(barang) seharusnya sah d sisi undang2 dan agama...itu baru la btol...duit yang di perolehi pn, terjamin ke'halal'an nya...hehe
oleh yg demikian, marilah kita bekerja n berniaga secara jujur untuk mengubah hidup kita...(^_^)v

No comments:

Post a Comment