Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Monday, June 27, 2011

alfatihah buat kak Ain Khamis..

br je beberapa minit td aku dpt berita bhw seorang teman time aku kecil yg juga senior aku d UIA meninggal dunia akibat kemalangan...yg wat aku terkilan, aku br je terserempak dengan allahyarhamah ari jumaat lepas kat CIMB putatan, tempat dia bekerja...tp aku x smpt nk tegur coz dia tengah cbuk bekerja..kemalangan tu berlaku kat Likas..menurut crita, dia br lepas balik dr pameran...motor yg dia tunggang kena langgar dr belakang dan dia terjatuh...pas tu kena langgar oleh bas..dgr kata, smpi helmet yg arwah pkai, pecah...lg satu, adk lelaki allahyarhamah juga meninggal lbh kurg 3 thn yg lepas..seorang pelajar maktab perguruan...dan allahyarhamah menunggang motor yg sama ketika kemalangan...sesungguhnya, ajal dan maut itu d tangan Allah...kita tidak tahu bila waktu dan ketikanya...dan adakala, bila kita lalai, ajal datang menjemput...Ya ALLAH, kami mohon agar d permudahkan kematian kami dan moga kami bersedia menghadapinya....

No comments:

Post a Comment