Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Monday, June 13, 2011

kembali sunyi...

cuti sekolah dh abes...so, umah kami kembali sunyi...tinggal aku, along and mama jer...adik aku dh blk smula ke asrama, n abah blk ke Papar smula stelah bercuti 10 hari...nk crita ckit la pasal majlis perkahwinan kazen aku tempoh ari...agak meriah dengan kehadiran saudara2 n jiran tetangga...mmg sibuk n penat sepanjang majlis 3 hari tu...mama aku la paling cbuk sbb bertugas sbgai tukang masak...mlm sebelum bersanding tu, dia lansung tak tidur...kami smpt gak la blk mandi n salin baju...sbb kami dtg sblh pagi n balik lbh kurg kul 10 mlm...
macam2 acara yg mereka anjurkan...ada hadiah d sediakan...budak2 n org tua la plg seronok...bdk2 muda tak la rmai sgt...sempat gak aku jeling2 pemuda kampung cni...haha...ala, saje nk usha2..mana tau ada calon menantu untuk mama n abah aku...haha...gurau jer...
bbrp ari lepas, ujan turun sangat lebat...smpi air paya melimpah bawah umah aku...nsb umah aku tinggi...air dari sawah melimpah ke jalan raya...apa lg, seronok la kami main air banjir...ank bandar mcm kami, mana la jumpa air banjir...so amik kesempatan main air dgn kazen2 aku...haha..mcm bdk2...siap tangkap ikan lg...seronok sungguh dok kat kampung ni...belajar hidup sederhana n bersyukur dengan apa yg ada....

No comments:

Post a Comment