Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Tuesday, June 21, 2011

remaja masa kini....

masalah gejala sosial bkn lagi isu baru yg kita dgr...bnda ni dh lama berlaku dan xde jalan penyelesaian nya lg buat masa ini..bila kita berbicara tentang masalah ini, kita mula menunding jari menyalahkan sesama sendiri...ada yang kata, ni salah ibu bapa, ada yang kata ni salah remaja tu sendiri...tak kurang juga guru2 turut d salah kan..bagi yang belum berumah tangga dan belum memiliki anak spt saya, senang je la kan nk tuduh ibubapa sbg punca...
walau siapa pn yg kita persalahkan, kita harus ingat, sebenarnya, smua pihak bertanggungjawab...hatta masyarakat sendiri pun harus memainkan peranan..saya bkn nya nk ckp tentang keburukan org lain, benda ni pn berlaku d sekeliling saya dan tidak malu juga untuk saya katakan, ia berlaku dalam keluarga saya sendiri...bukan keluarga yg dekat la...hehe
remaja2 terlalu terpengaruh dengan budaya tidak sihat dan pergaulan bebas..tidak salah jika kita meminati hiburan2 tak kira luar atau d dalam negara...namun, harus pandai menilai...saya juga seorang yg sangat meminati hiburan negara korea..tapi harus ingat, ia sekadar hiburan tanpa kita mengambil budaya2 yg negatif..
kalau ibubapa tak bertegas dengan anak2, anak2 mula berani melalukan sesuka hati...dh berani keluar mlm tnpa keizinan..merayau tak tahu hala tujuan..ini antara punca masalah sosial yang melanda bangsa kita...banyak lagi yang nk saya bicarakan,..kita kupas lagi isu ini akan datang....salam ukhwahfillah...

No comments:

Post a Comment