Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Monday, June 25, 2012

Perginya seorang pejuang negara

assalamualaikum readers Pelangi Inspirasi.... lanjutan entry sebelum ni....Akhirnya pak cik saya menghembuskan nafasnya pada 22 June 2012, bersamaan 3 Syaaban jam 7.50mlm... berita kali ini tidak la berapa mengejutkan berbanding sebelum ini...kerana, kami telah bersedia dengan sebarang kemungkinan..mama saya yang berada di Kuching, Sarawak sejak hari selasa 19 June sempat menjaga arwah dan tau serba sedikit cerita berlakunya kejadian tersebut...Tok dan  makcik2 saya dari Pahang juga turun ke Kuching on 19 June...Jenazah di kebumikan di negeri Kedah, tempat kelahiran isterinya..just isteri arwah and anak2 serta tok saya jer yang dapat pergi pengebumian pada hari sabtu...makcik2 saya serta mama saya tidak dapat turut serta memandangkan penerbangan tentera tersebut penuh...
Makcik2 saya balik ke pahang pada malam sabtu tersebut...hanya mama saya yang akan balik esok (26 June) sebab penerbangan dr Kuching ke Kota Kinabalu telah habis.
Kami amat merasai kehilangan arwah, apatah lagi arwah sangat caring dan menjaga kebajikan keluarganya. walaupn arwah tegas(sbb  arwah seorang major tentera). Semua macam mimpi....yang pergi takkan kembali lagi...saya harap, keluarga arwah tabah menghadapi ujian ini...lagipn, anak2 arwah masih kecil dan bersekolan..umur 7-17 tahun..Al-fatihan buat Pok nik saya Sabri Abas...

No comments:

Post a Comment