Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Wednesday, May 16, 2012

Selamat hari guru...

assalamualaikum readers..hari ni 16 May 2012...adalah hari guru...bila sebut guru, mesti dalam kepala kita akan terbayang sekolah...sekolah rendah and menengah...jarang la terbayang lecturer or pensyarah kat universiti kita tu...hehe...
siapa guru pada saya??..bagi saya, sesiapa sahaja yg pernah memberi dan berkongsi ilmu itulah guru saya...so, kiranya, banyak la kn??..hehe..dari saya tadika, sampai la saya abes belajar kat universiti, banyak dah guru menabur jasa pada saya..jujurnya, saya pn dah hampir lupa nama2 mereka...terutama yg time blaja sekolah rendah dulu...kalau, guru tu memberi kenangan pada saya, insyaallah saya masih ingat...
saya ni budak baik time skolah...huhu..jadi, xde la pengalaman yg teruk sebab kena denda oleh cikgu...korang tak caye? pi la tanya cikgu2 saya dulu...hehe...sedar tak sedar, d kalangan sahabat2 saya juga telah ramai bergelar guru dan pensyarah...waaahhh!!..bangga saya...walaupn bukan saya yg jd cikgu...uishh, manatau rezeki satu hari nnt saya jd cikgu..huhu.. sekurang2 nya, jadi cikgu kepada anak2 saya...hehe..
dengan rasa bangga saya mengucapkan, SELAMAT HARI GURU  buat semua guru2... kalian la cahaya yang menerangi setiap jiwa insan bergelar pelajar....





No comments:

Post a Comment