Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Friday, February 10, 2012

berfikir secara rasional...

assalamualaikum readers yg di sayangi...ape kbr korg semua? salam hari jumaat...semoga segala urusan kita berjala lancar hendaknya...amin
saya br jer tgk 1 video ni.. Alahai Bob la Plak menjawab ... bkn saya bak bercerita tntang politik la...saya pn bukannya tahu pn.. tp, bukan la alasan untuk kita tak nak amik tau..tak boleh macam tu...negara kita, tanggungjawab kita... jika d tanya, parti mana saya sokong, hurm...saya pn tak tau..hehe..tp, saya perasan, makin ramai rakyat sedar, siapa yg benar, siapa yg salah...
kebenaran semakin terbukti...tu la kita d minta berfikir menggunakan akal yg d kurniakan ALLAH utk menimbang, baik buruknya sesuatu...cuma kadangkala, manusia ni khilaf.. terlalu berlebih dlm melakukan sesuatu...dh la berlebih2, cmpur plak beremosi...last2, apa yg d perjuangkan, tak kesampaian...huhu...sorry klu korg rasa sy ni tau ckp jer...kih3..
berbalik kepada video td, bila sy menonton video tu, rasa nk gelak pn ada...hehe..sape yg sy gelakkan??..rahsia ler..tak nak cetus kontroversi..hehe..
pengajarannya di sini, bila bercakap, kena lah guna akal dan ilmu..bukan apa, bila kita bercakap tanpa guna ilmu, nampak sgt la kita ni kurang bijak..hehe..last2 kena gelak jer...
saya mahu readers semua menonton dan memahami sendiri apa yg di samapaikan oleh video tersebut.. mgkn boleh menambah ilmu dan membaiki diri kita sendiri....
sehingga berjumpa lg d lain entri..salam keharmonian dr saya....(^_^)v wslm..

No comments:

Post a Comment