Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Wednesday, February 15, 2012

kereta oh kereta....


assalamualaikum readers...pe kbr smua? dh baca entri yg lepas??..hehe..sorry la klu mengarut2..kih3x..
entri adalah berdasarkan feeling and mood ketika entri d tulis...
saya nk bgtau ni, saya dh order kereta...hehe...kereta betul ok..but skrg ni tgh tunggu jawapan dari pihak bank utk luluskan loans...
ye la, saya ni bknnya kaya..."gaji makan bulan"..paham??...maksudnya, bila gaji, br ada duit....haha...
takdenya nk beli cash kreta tu..tu pn byr deposit kreta yg paling rendah..ape lg, pakai duit bapa saya ler...
dh tggl ckit gaji sy yg bln lepaas..punya la boros!!..aduss...
sebenarnya, mmg dh lama nk beli kreta, tp keadaan tak mengizinkan...belum stabil..hehe..but this time, terpaksa buat keputusan mendadak..
ni pasal my sister la..dia dapat kerje sbg guru sandaran...but takde kenderaan nk hntr dia pi keje pagi2...terpaksa kami pnjm kreta dengan pakcik kami..
ye la, lama mana nk pnjm kn??..malu gak tu...tp terpaksa..so, solutionnya, beli kreta baru...
saya amik kreta VIVA Elite 1.0 auto, warna biru polis..huhu..mula2 nk warna purple, tp takde stock...
insyaallah, start bln depan, abesla duit gaji saya..huhu..tggl separuh jer..tu pn kena save2 utk minyak lg...tu la masalah klu beli kreta ni..tp klu d fikir,klu takde kreta pn masalah tak prnh selesai..
harap la lepas ni, saya berani drive kreta...actually, saya lupa nk bgtau..sy punya lesen dh full..hoho...tp sy dh lama tak bawa kreta...hehe..saya tak berani la..tp kali ni saya kena jugak beranikan diri..
my brother merangkap driver saya, insyaallah akan pi bekerja ke KL..so, mau tak mau, kami kena beranikan diri drive jgk kreta tu...
my sister pn ada lesen sbnrnya..hehe..ganti2 la ni bawa kreta...actually, sipitang ni tak la sibuk sangat pn...cuma area jalan tempat kerje kami ada berbukit ckit...tu je la masalahnya...
hope segala urusan pembelian berjalan lancar!..n cepat2 kereta saya sampai sblm my driver pi KL...hehe

No comments:

Post a Comment