Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Thursday, February 16, 2012

saya yang memilih....


bila bercakap tentang jodoh, tentunya kita telah menetapkan beberapa kriteria yg perlu ada dlm diri bakal pasangan kita kn??
normal la tuh..dh namanya pasangan hidup kita..bukannya kita hidup bersama dia hanya utn 2-3 ari atau 2-3 tahun...tentunya kita ingin kan pasangan sehidup semati menjadi peneman sepanjang usia kita...
tp, masalah saya ni kan, suka sangat memilih...actually,saya percaya kalau seseorang tu suka kat kita, that was better...rather than kita yg suka dia, tp dia tak suka kita...hehe..tentunya saya memilih orang yg ada rupa..
klu boleh, nak macam artis korea!..haha..mana nak dapat tuh!!!...impian semata2..haha..than, perlu beragama...sbb saya pn bukannya banyak ilmu tentang agama..saya perlukan pemimpin untuk memandu saya di jalan agama Islam yg luhur ini..aiseh..!
takde la mengharap ustaz2!..sape la diri saya ni kn??..hehe..tp kalau dapat, ALHAMDULILLAH!!..syukur banget!..hehe..
yg sedihnya, sape yg saya berkenan, slalunya tak dapat..ye la, sebab saya tak brani pn bgtau dia...kih3x..saya tak brani kena reject..
actually, ramai dh org bgtau dia suka kat saya...dan saya ni just terima ba...tak sampai hati nk tolak mentah2..layan jer mesej d hp..
tp yg pntg, saya mmg tak suka bercakap dalam telefon...tak tau kenapa...lepas saya break ngan my ex-bf, ada sorg yg meluah perasaan ngan saya..
dia tu sepupu kepada saudara saya...jumpa pn time kenduri kawen..then he got my FB n ask for my hp number...bg jer la kan..dia macam serius jgk ngan saya..
tu sebelum kerje..but when my mum tau,mama saya tak brp setuju sgt la klu saudara2 jgk..then mgkn sbb dia just kerja kerani biasa..tu bkn masalahnya..mak saya takut orang amik kesempatan jer kan..
tp klu dh jodoh, mak saya tak kisah pn...then, bila saya dh start kerje, dh mula jarang2 msg..saya sndiri pn takde inisiatif nk kontek dia...saya harap dia jmpa org yg lg baik..mgkn dia tak sesuai dengan saya...
but semenjak 2menjak ni, saya tak lupa berdoa untuk d permudahkan bertemu jodoh..manatau ada jodoh kat pejabat ni kan??..haha..padahal ada dh entri yg lepas pasal org yg saya minat kat cni...huhu...
semalam, one of my senior kat UIAM ada msg saya...sblm ni, kami ada msj2 gak kat FB..lama dh knal dia since kat matrik..dia memang tua dari saya..tua 6 thn kot...huhu..kami prnh cakap pasal azam thn baru cari jodoh..
then malam td dia tanya, saya dh jumpa ker??..saya ckp la belum..busy kerja..konon la...hehe...then dia offer kan diri...then, sy pn tak tau nk cakap apa la...saya ckp jer, tak salah mencuba...kkalau ada jodoh, teruskan jer...
actually, saya pn keliru...tp, dia ni hmpr memenuhi kriteria2 spt bekerjaya (guru), mmg org yg kuat agama, mmg ustaz pn..haha, rupa?? mesti la tak dapat mcm lee seung gi kn??...biasa2 jer la...so, saya berdoa' jer la..
klu mmg jodoh kami, moga d permudahkan..penat dah memilih...haha

No comments:

Post a Comment