Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Monday, February 20, 2012

bila mood tak elok... bila mood tak elok...


salam buat semua readers....korg apa kbr??...heran saya, mcm ramai pulak readers yg baca blog saya ni..sbb hit mcm meningkat jer setiap kali..then, ada plak pembaca dari tempat lain..thanks sbb sudi baca..hehe
tak tau ler kalau kalian mmg dari negara lain..coz kadang2 trafik counter tu mcm sot2..hehe..sah2 saya ni dari sipitang sabah..boleh2 plak dari kota negeri...kat mana tuh? saya pn tak tau...
mesti korg gelak2 baca entri saya yg lepas2..tak pn, korg boleh muntah hijau...dlm hati, ape la blogger ni tulis kn? mengarut jer...haha...takpe la, setiap manusia itu ada pandangan nya sendiri...
berbalik kepada tajuk entri kali ni...nk cerita la kat korg, pasal kesannya perasaan marah dan takde mood..
ari sabtu lepas, saya nk cuci baju2 yg dh seminggu saya perap..bukan malas ok!..mmg saya kumpul baju2 kerja saya n cuci ari sabtu...
ye la kan, baju2 kerje kn tak boleh campur2 ngan baju biasa..lg pn nak bg softener gitu..kih3x...then, lepas dh sabun, mama saya kata, air tangki tak cukup, so tunggu air paip masok dulula..karang habis air satu tanki, tak leh buat ape la...hehe..
so, saya rendam jer la baju2 tu ngan air sabun...bila dh petang, baru la saya nk bilas baju2 tu...sekalinya, adess, seluar saya warna coklat muda n putih dh terjangkit dengan colour warna itam..maybe luntur oleh baju kemeja saya yg warna itam tu..sebelum ni saya basuh n campur jer semua, tak plak terjangkit..
maybe sebab terendam lama..adess...sakitnya ati..seluar putih plak tu..dh la seluar mahal (tp pas discount, murah la..hehe)..pastu tgk clorox, pn dh nk abess...sakitnya ati!!..actualy time tu, saya tgh 'period'..biasa la pompuan kn...hehe..hormon tak stabil!..smua benda pn tak jadi...
then, pas paksa2 ngan clorox n sabun, tanggal la ckit2...then, saya basuh plak tudung2..rendam kat baldi lain...alaaa!! ni pn terjangkit gak oleh selendang itam...sakit jiwanya!...then sy clorox la tudung yg warna cream tu...masok dlm baldi untuk bilas...
teruskn basuh tudung2 yg lain...bila tengah bilas..huarggghh!!!...tudung kelabu saya plak terkena bekas clorox tudung cream tadi...bencinya...dh jadi tompok2 warna oren...!!
dh la tudung baru n kesayangan..byk orang dh puji tudung ropor2 kelabu tu!..dh tak boleh nk kata apa...sedih sangat2!...
tak boleh pkai dh pi kerje tudung tu!...sob2x...kesimpulannya, bila buat kerja, buat dengan ikhlas, jangan marah2...padahal, takde benda yg sepatutnya buat saya marah time tu..
tp mood agak tidak baik..mgkn pasal masalah pompuan tu..hehe..last2, ada bnda yg terkorban..huhuhu...tu je la sy nk share...hehe..babai readers....maaf kalau tak paham...hehe

No comments:

Post a Comment