Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Thursday, December 15, 2011

kawan...sahabat...teman...

assalamualaikum readers...
kawan, teman, sahabat, mempunyai sama maksud, walaupun kadang2 kita mentafsirkan nya berlainan..sahabat yg terbaik adalah mereka yg sentiasa ada di sisi kita tak kira ketika kita senang atau susah..namun, kadang kala saya tertanya...macam mana pulak dgn sahabat yg berjauhan?...mereka tiada di sisi ketika kita memerlukan di sebabkan jarak yg memisahkan...

my best friends


6 thn kami sentiasa bersama, kini terpisah oleh kerjaya masing2

saya merasai nya kini...ye la, zaman belajar dulu, kawan sentiasa ada tak kira dlm kelas mahupn ketika di asrama...bila masing2 dh berkerjaya dan berada di tempat berbeza,sukar untuk berjumpa dan luah perasaan..so, terpaksa tempuh sendiri..walaupn sukar, kita terpaksa juga tempuh dengan sendiri tanpa mengharapkan bantuan org lain...itu akan menjadikan kita kuat fizikal dan mental...
tp kita jgn pulak terlalu mengharapkan sahabat baik kita sentiasa di sisi...bila kita berada di ruang sosial yang lain, kita hendaklah mencari dan membina persahabatan..dengan itu, kita dapat mengenali lebih ramai sahabat dan berkongsi pengalaman..bila berada dalam alam pekerjaan, sahabat2 sgt di perlukan oleh saya...di sini saya belajar banyak perkara melalui mereka..
perbezaan umur dan agama bukan la masalah besar...yg penting saling menghormati...staff2 di syarikat ini sangat baik..mereka slalu ambil berat tentang saya memandangkan saya pekerja baru dan mereka tau bos saya tu macam mana...hehe
tu la saya sangat rapat dengan mereka...jujurnya, saya tak kenal sangat pn mereka..sebab mereka dari department berbeza..hehetapi selalu bertegur dan senyum ketika berselisih...harap saya dapat mengenali mereka dengan lebih rapat dan bertahan kerja di sini...doa'kan saya

Judy's Farewell party



my officemate

No comments:

Post a Comment