Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Wednesday, December 14, 2011

korea...korea.."sarangee"

assalamualaikum readers...kali ini entri tentang korea...mesti korang tau tentang k-pop kan?..hehe..hampir semua remaja kini menggilai crita2 mahupun lagu2 korea atau lebih di kenali sbg k-pop..sedangkan saya sendiri merupakan peminat fanatik k-pop ni...xtau la nk cakap tahap mana..tp mmg minat la..hehe
seingat saya, saya minat crita korea ni since sekolah menengah...mgkn form 3 kot..dlm thn 2002..drama first yg saya tgk adalah "memories of Bali"..crita tu main kat ntv7..padahal, kebanyakan peminat2 korea ni start tgk crita "winter sonata". sbnrnya, sampai sekarang saya x prnh tgk crita tu..coz, kawan2 cakap, cerita tu sedih...saya mmg x layan cerita2 sedih ni...hehe..
zaman skola dulu agak slow la dgn korea ni...coz duduk asrama..internet and astro pn blom ada..
bila dh masuk matrikulasi, mula la marathon korea...time tu pn blom tau nk cari n download crita korea..so, sumber crita korea adalah dari kawan2.. kawan2 plak, sanggup beli vcd original...mahal kot..dekat rm100 kalau crita baru..blom mampu lg saya time tu..hehe..
kalau cerita tu best, saya akan copy..zaman tu plak, dvd masih mahal...so, copy kat cd la...
bayangkan la, satu drama tu ada 16 episod...so, that means, 16 cd la terpaksa di korban..hehe.. time tu jugak, saya blom ada laptop..so, tumpang ngan kawan la..bila roomate saya dh beli laptop, tgk kat bilik je la...sblm tu, sanggup pergi menapak kat bilik kawan yg ada laptop...time tu gila cerita "My Girl"...alaa, yg heronya c gong-chan (Lee dong Wok) tu..
gila btul la saya ngan gong chan time tu...xde lelaki korea paling hensem selain dia...haha..lucu2..


Lee Dong Wok (my Gong Chan)

kumpulan penyanyi?..rasanya tak knal pn sape2 time tu...cbuk layan movie and drama jer...haha..bila dh masuk ke universiti (main campus), aktiviti tu di teruskan lg...malah bertambah maju dan canggih..haha..populasi peminat korea pn makin bertambah...saya pun dah upgrade..dh ada laptop and external hard disk pada tahun ke-2 blajar di sana..masa tahun pertama, ada student yang bagi sewa cd..sanggup pi sewa and copy..haha..bila internet semakin laju, dan wifi dh masuk area hostel, aktiviti mendownload semakin cergas...hehe..my best fren yg rajin download crita kalau time cuti semester..saya just copy dr dia...klu x best, trus delete from hard disk..klu best, burn or smpn jer dlm hard disk..
bila ms plak sy tgk crita2 ni??..hehe..bg yg pernah menjadi student universiti,jgn tipu la masa korg di abadikan untuk study jer..kalau itu benar2 berlaku, saya mmg tabik spring la..hehe.. saya slalu cari masa terluang untuk tgk movie n drama korea...kalau dh best tu, sanggup tidur lewat...hehe..tp x la sampai x tidur...tdur itu wajib bg saya..hehe mula2, saya agak slow dengan lagu2 korea ni...tp bila dh tgk video klipnya,waaa...x berkelip mata..nk ikot menari sama...haha..
jujurnya, saya x minat sgt ngan group2 wanita..tp, klu yg boys...wow!..layan2...haha..sedikit demi sedikit saya kenal boys band and ahlinya...terutama yg kacak la..hehe..lumrah la perempuan kan?..ngeh3x...
tahun2 terakhir di universiti, saya di sajikan pulak dengan realiti show dan game show korea...
time ni plak, mmg tahap gelak sampai guling2 la...hehe..saya kadang2 terpaksa tutup mulut takot kawan2 dengar...hehe..first reality show saya tgk adalah "Family outing season 1"...mmg best and takkan rugi...tp nyesal saya xde copynya..just ada ckit2..then, lepas tu tgk "runningman" plak..sampai sekarang la saya layan crita tu sbb masih main kat korea...latest reality show saya tgk "oh! my school"...tu pn office mate yg sama2 minat korea yg suruh saya tgk...mmg best la jugak...huh!..penat crita pasal korea ni...sbnrnya banyak lg saya nk crita...tp smbg lain kali la ya...hehehe
"walau sehebat mana pn artis2 ni, tetapla Rasulullah sebagai idola saya"...



Family Outing season 1


Runningman


Oh! My School

No comments:

Post a Comment