Hati...


Bila hati menghadap Allah, baru ku sedar ada kelemahan...
Terasa kerdil berbanding yang Esa. Terharu dan terfikir, betapa agungnya....Allah.

Islamic Widget

Tuesday, December 13, 2011

kita dan gadjet canggih..

assalamualaikum readers...apa kbr ari ni?..entri kali ni bertajuk, "anda suka gadjet terbaru dan canggih"...hehe..dgr saje, dh ramai yg angguk...adakah anda pengikut setia kemajuan teknologi terbaru terutama gadjet?..kita dapat lihat, byk iklan2 promo gadjet2 terbaru dan kadang kala membuatkan kita gigit jari sbb x mampu nk beli...hehe

iPad

sama la ngan saya...apa gadjet terbaru yang anda miliki??..klu saya, paling terbaru pn, telefon sony ericsson w8..yg touch screen tu..hehe..tu pn actually, saya beli ngan adk saya..dia nk tukar handphone baru..padahal telefon ni br 2 bln dia pkai..klu jual kat kedai, dorg amik murah sgt..so, dia jual kat saya..sb ari tu, sy yg beria2 sgt nk beli handphone ni..
terus terang, bkn senang nk guna phone touch screen ni..really complicated..pastu, slalu hang plak tu...pernah skali, sy terpaksa reboot phone w8 ni..gara-gara terlalu bijak tekan2..haha..nasib baik la saya ni graduan IT..so, tau jgk la ckit2 kan...
sms or call, mmg ssh la..klu phone biasa, ttp mata pn boleh sms..klu pkai touch screen, jgn cuba2 ttp mata...lain plak yg d type nnt...haha..nsb jer phone sy ni, bleh tukar setup keypad..klu tak, kna la pkai QWERTY..ssh tuu..dh la kecik2 n rapat huruf2nya..
sbnrnya, ada niat d hati ini ingin memiliki gadjet terbaru yang lain macam iPad ke, iPhone 4s ker, atau skurg2nya Samsung Galaxy Tab...huhu..

iphone 4s


kalau dapat tu 1, hai gembiranya hati...actually, klu sy btul2 nk memilikinya, boleh jer...lgpn sy kan dh keje..kumpul jer duit smpi 4 bln..gerenti tercapai hasrat saya tu..tp kan, kalau d fikir balik, apa keperluan saya memiliki gadjet2 tersebut?..saje suka2?..x jugak d gunakan untuk keperluan pejabat..pastu, bila plak nk guna?...dh la sy sehari suntuk kerje ngadap komputer..sampai naik juling mata ni...haha. klu nk online, mmg kat pjbt pn sy online..hehe..(jgn bgtau sape2..hehe).. blk rumah pn boleh online..klu emergency sgt, dr telefon pn boleh, wlupn kna bayar ckit la kan?..hehe..

Samsung Galaxy Tab

so, bila saya mempertimbangkan bnda2 ni smua, sy batalkan la hajat wat masa ni...tp bila tgk iklan or kawan yg guna, semangat nk beli tu datang balik...haha..apa nk buat...apa2 pn, saya berharap reader2 smua bijak membuat pertimbangan dalam membeli barang2 ni smua..
tak kira la gadjet2 mahupn brg yg lain.."Jadila Pengguna yg Bijak!"...hehe

No comments:

Post a Comment